Friday, March 8

Memperoleh Rp. 750.000 Sehari dengan Membaca Iklan di Surat Kabar

Memperoleh Rp. 750.000 Sehari dengan Membaca Iklan di Surat Kabar

Adakah anda tahu bahwa anda bisa memperoleh uang yang banyak dengan membaca iklan baris atau iklan kolom didalam surat kabar harian ? Dengan membuat dan betul-betul memerhatikannya dengan betul dan tepat kepada iklan-iklan tersebut akan menjadikan anda lebih cekap mengenai siapakah yang mau menjual barang-barang mereka – seperti perkakas, barang antik, kendaraan, rumah dan apa saja.

Dan anda juga akan menemui siapakah yang mau membeli barang-barang seperti itu. Rahasia mendapatkan penghasilan yang lumayan ini ialah dengan menggunakan iklan-iklan pendek tersebut sebagai satu peluang untuk mencari dan menemukan antara pihak yang mau menjual kepada pihak yang mau membeli atau sebaliknya.

Rahasianya ialah dengan membuat tindakan yang cepat; dan anda mestilah bersedia untuk menghubungkan diantara pembeli dan pihak penjual sebelum mereka sendiri bertemu diantara satu sama lain tanpa bantuan daripada anda.

Jika anda merasa senang dan gembira untuk melakukan perkara ini, ia merupakan satu peluang yang sangat MENAKJUBKAN. Bekerja didalam bidang ini seolah-olah melakukan pekerjaan sebagai seorang detektif persendirian.

Tetapi anda bekerja untuk mendapatkan klu (bayangan) mengenai apa yang orang miliki, ataupun apa yang mereka mau. Selalunya perkara yang agak rumit untuk dijalankan pada peringkat awal ialah karena anda tidak mempunyai pengetahuan didalam perkara ini.

Anda perlu belajar dan berlatih setiap hari untuk menceburi bidang ini. Tetapkan didalam fikiran anda bahwa setiap kali anda mengatur perjanjian, anda sedang membina reputasi anda sendiri sebagai seorang yang ahli mengenai perkara tersebut.

Akhirnya anda akan mempunyai karier yang stabil dan mempunyai pelanggan yang senantiasa berada didalam pasaran untuk mendapatkan suatu barang atau jasa. Keuntungan yang akan anda peroleh dengan mengatur penjualan diantara pelanggan tersebut mungkin ada yang banyak dan mungkin ada yang sedikit, semuanya tergantung kepada jenis barang dan jasa yang ditawarkan dan diperlukan. Walau bagaimana pun, ia akan memberikan aliran uang tunai dengan segera kepada anda.

Apabila mereka telah mengenali anda, orang-orang ini akan menemui anda terlebih dahulu sebagai pilihan utama, untuk mencari barang-barang atau servis yang mereka perlukan. jasa yang di tawarkan oleh anda akan menjadi jalan pintas kepada proses masa dan ia sangat berkesan bagi periklanan seperti ini.

Membuat kontek/hubungan adalah perkara utama dan paling penting didalam perkara ini, dan dengan mengetahui atau mengenali individu tertentu, anda akan lebih mudah dalam berurusan dengan kedua belah pihak ini. dan hal ini akan mempercepat lagi masuknya uang ke dalam dompet anda.

Untuk jasa anda itu, anda boleh memasang harga bayaran upah untuk usaha anda. Dengan itu, anda tidak akan terlepas peluang menerima bayaran apabila bayaran bertukar tangan. Anda boleh mengambil upah terlebih dahulu atau menerima bayaran pendahuluan (deposit). Anda perlu mengatur semua urusan pertemuan diantara pihak penjual dan pembeli, dan anda sudah dapat menerima bayarannya. Jika anda banyak berjalan keluar kawasan, pelajarilah iklan baris walau kemanapun anda pergi.

Anda mungkin akan menemui barang yang mempunyai nilai penjualan yang besar di kawasan tersebut. Jika anda tidak bisa mengatur pertemuan diantara kedua belah pihak karena disebabkan jarak yang jauh, mungkin anda bisa membeli barang tersebut dengan harga yang murah dan menjualnya kembali dengan harga yang mahal supaya anda bisa mendapat keuntungan yang lumayan. Tetapi ia harus sesuai dengan harga barangnya, sama ada ia masih baik, berkualitas ataupun tidak. dengan cara ini, Anda dapat memperoleh penghasilan yang sangat lumayan.

Kami mengetahui individu yang telah sukses menggunakan cara seperti ini sehingga beliau mampu hidup mewah dan memiliki mobil Mercedes dari model terkini (lampu bulat). mengapa anda tidak mencobanya. anda bisa belajar secara kecil-kecilan dulu sebab ia tidak memerlukan modal karena anda hanya memerlukan kontek dan pandai berbicara serta memiliki sedikit uang untuk perbelanjaan sendiri.

No comments :

Post a Comment